Niekonwencjonalne metody nauczania:
nauczyciel- Izabela Wrońska
Terapia ma na celu:
- poprawienie czynności
fal mózgowych w trenowanych punktach,
- hamowanie występowania
wolnych czystości mózgu,
- wyciszenie uczniów
nadpobudliwych,
- zwiększenie długości
czasu koncentracji u dzieci z zaburzeniami uwagi,
- zwiększenie dobrego
samopoczucia u uczniów,
- zmniejszenie zachowań
impulsywności.





Jest to specyficzna Sala, stworzona z myślą i
dla osób niepełnosprawnych intelektualnie, które mają trudności z
odbiorem oraz interpretacją bodźców pochodzących z otoczenia. Głównym
celem terapii jest doświadczanie świata wszystkimi zmysłami: wzroku,
dotyku, słuchu i węchu. W pomieszczeniu tym dziecko poddawane jest
wpływowi różnorodnych bodźców dźwiękowych, świetlnych, zapachowych i
mechanicznych.
W czasie terapii wytwarzamy właściwą atmosferę i
przestrzegamy podstawowych zasad: nie stawiamy wymagań nie wydajemy
poleceń zostawiamy dziecku możliwość wyboru.







Celem metod
Kinezjologicznych jest:
- aktywizacja mechanizmów naturalnego rozwoju
- wykorzystanie naturalnych możliwości uczenia się (naturalnych koordynacji i nawyków)
- integracja funkcji półkul mózgowych
- integracja funkcji poziomów rozwoju mózgu
- rozwój ruchowy, emocjonalny i intelektualny
Kinezjologia Edukacyjna skierowana jest do:
dzieci
- z deficytami uwagi (lęk, agresja)
- ze specyficznymi trudnościami w nauce (dysleksja, dysgrafia itp.)
- o specyficznych potrzebach edukacyjnych (upośledzenie umysłowe, autyzm, zespół Downa)>
- z mózgowym porażeniem dziecięcym
- z zaburzeniami sfery motywacyjnej
młodzieży i dorosłych
- z trudnościami w podejmowaniu decyzji oraz określaniu celów życiowych,
- poprawa funkcjonowania umysłu (pamięć, koncentracja),
- terapia stresu (egzaminy, klasówki, rozmowy kwalifikacyjne),
- poprawa koordynacji i percepcji otoczenia (egzaminy wymagające sprawności postrzegania i koordynacji np.: na prawo jazdy)








Cel główny:
wspieranie koncentracji, jakości
uczenia się oraz rozwijanie zdolności językowych i komunikacyjnych, a
także zwiększanie kreatywności oraz poprawa zachowań społecznych.
Cele
szczegółowe:
- Polepszanie koordynacji ruchowej
- Polepszanie radzenia sobie z emocjami i ze stresem
- Zwiększanie koncentracji i lepsze zapamiętywanie
- Zmniejszanie liczby popełnianych błędów ortograficznych
- Skuteczniejsza nauka języków obcych
- Lepsze wykorzystanie posiadanego potencjału
Metoda polega na
słuchaniu dźwięków poprzez urządzenie zwane „elektronicznym uchem”,
które jest idealnym modelem ludzkiego ucha – „ćwiczy” ono ucho w taki
sposób, aby mogło pracować bez zakłóceń. Ćwiczenia te stymulują
centralny system nerwowy, a w szczególności korę mózgową, która stanowi
centrum myślenia. Stymulacja ucha odbywa się poprzez dźwięki o
określonej, zróżnicowanej częstotliwości.
Trening składa się
z sesji słuchania oraz pracy z głosem poprzedzonych testem,
który pozwala dopasować program sesji do indywidualnych potrzeb. Proces
kształcenia uwagi słuchowej monitorowany jest w trakcie trwania
treningu. Terapia ta polega na słuchaniu odpowiednio przygotowanego
materiału dźwiękowego przez specjalne słuchawki, gdzie dźwięki podawane
są drogą powietrzną oraz kostną. Program stymulacji obejmuje 180
seansów przeprowadzanych w 5 sesjach. Jeden seans to 30-minutowy blok
dźwiękowy. Dziennie odbywają się 4 seanse.


text
text
text
Konkursy:
konkurs